דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין משפחה 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2379 פעמים ]

תהליך גירושין הוא תהליך מורכב אשר כולל פן כלכלי, רגשי ומשפחתי. מעורבות של עורך דין משפחה בתהליך תאפשר לבני הזוג לסיים את ההליך בצורה מהירה ושלווה ככל הניתן. כאשר בני הזוג מחליטים לסיים את קשר הנישואין הם למעשה מפרקים יחידה כלכלית.

הפירוק וחלוקת הרכוש המשותף הוא תהליך מורכב גם במקרים בהם לא היה לבני הזוג חשבון בנק משותף ורכוש משותף משמעותי. את הרכוש המשותף נהוג לחלק בצורה שווה בין בני הזוג. במקרים בהם נחתם הסכם ממון, החלוקה תתנהל בהתאם להסכם, אך אין זה מעיד בהכרח על תהליך פשוט יותר וגם במקרים אלו מומלץ לפנות לקבלת יעוץ משפטי.

כל אחד מבני הזוג נוהג לשכור לעצמו עורך דין גירושין בכדי לשמור על זכויותיו ולוודא כי הצד השני אינו גוזל במרמה רכוש משותף או מסתיר רכוש פרטי. במצבים בהם היחסים בין בני הזוג אינם טובים ההכרעה עשויה להגיע לבית משפט דיני משפחה.

מעורבות של ילדים בתהליך דורשת גם קבלת החלטה בדבר גידול הילדים ותשלום דמי מזונות. במקרים בהם ישנו ויכוח על חזקת הילדים ההכרעה מגיעה אל בית המשפט. בכדי למנוע מהילדים חוויות קשות כדאי להימנע ככל הניתן מדיונים בבית המשפט, מומלץ לנסות וליישב את חילוקי הדעות באמצעות עורך דין משפחה מגשר.

כיצד לבחור עורך דין משפחה?

פועלים בישראל עורכי דין רבים, לכל עורך דין תחום התמחות שונה ולא כל עורך דין יוכל לשמש עורך דין גירושין. בכדי לבחור עורך דין מתאים חשוב לבחון את תחום ההתמחות של עורך הדין ואת הרקע המקצועי שלו. כדאי לבחור עורך דין מנוסה שמשתייך למשרד עורכי דין מבוסס ומוערך. עורך דין משפחה איכותי הוא עורך דין הבקיא בתחום דיני משפחה וגירושין.

פרט להתמחות המקצועית חשוב לבחון גם את כושר הביטוי של עורך הדין ויחסי האנוש שלו. עורך הדין הנבחר ילווה את בני הזוג ברגעים קשים במהלך הגירושין ויהיה שם במהלך קבלת החלטות חשובות. בהתאם לכך, חשוב לבחור עורך דין משפחה שמשרה אווירה נעימה ונינוחה ונעים לשהות במחיצתו.

במקרים בהם בני הזוג מתגרשים בהסכמה ניתן לשכור שירותי עורך דין משפחה אחד משותף לשני בני הזוג. כאשר אין מאבקים בין בני הזוג על הילדים ועל חלוקת הרכוש התהליך הוא פשוט ונעים יותר עבור המשפחה כולה. ישנם בני זוג שמצליחים לשמור על מערכת יחסים טובה גם לאחר הגירושין, במקרים מסוימים הם אף ממשיכים להחזיק בדירה משותפת וכספים משותפים בעבור הילדים.

חלוקת רכוש

כאשר שני בני הזוג מגיעים להחלטה משותפת בדבר סיום קשר הנישואין ביניהם תהליך הגירושין הוא פשוט יותר. מריבות, כעסים, מאבקים ותחושות נקמה בין בני הזוג הופכים הליך גירושין פשוט לסיוט מתמשך  עבור המשפחה כולה. בכדי למנוע סבל מיותר מבני המשפחה ובני הזוג כדאי לנהל את התקשורת בין בני הזוג באמצעות עורכי הדין בלבד.

כל אחד מבני הזוג שוכר לעצמו עורך דין משפחה מטעמו. עורכי הדין יקבלו אליהם את הנתונים הכספיים של שני בני הזוג וידונו בחלוקת הרכוש ובגובה דמי המזונות. חלק מהרכוש נהוג למכור בכדי לחלק בין בני הזוג את הכסף בצורה שווה. דמי מזונות נהוג לשלם במקרים בהם ישנם ילדים משותפים לבני הזוג, ברוב המקרים הילדים נשארים בחזקת האם והאב מתבקש לשלם דמי מזונות בהתאם לחוק.

משרד דורה כהן ויצמן - הוצאה לפועל, פשיטת רגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב